Este tema está marcado actualmente como "inactivo"—el último mensaje es de hace más de 90 días. Puedes reactivarlo escribiendo una respuesta.
1sneeuwvlokje
Gedeeltelijke verlanglijst voor 2009
De eerste vijf zijn voor mijn leesgroep
1. Stefan Brijs -De engelenmaker
2. Herman Hesse - Het kralenspel
3. Erik Vlaminck - De suikerspin
4. Ildefonso Falcones - De kathedraal van de zee
5. Fyodor Dostojevsky - Schuld en boete
6. Jacques Presser- De nacht der Girondijnen
7. Khaled Hosseini - De vliegeraar
8. Isabel Allende - Portret in sepia
9. Isabel Allende - Paula
10. Gabriel Garcia Marquez - De herfst van de patriarch
11. Plato - Politeia
12. Doris Lessing - Het gouden boek
13. Pascal Mercier - Nachttrein naar Lissabon
14. Willem Frederik Hermans - Ik heb altijd gelijk
15. Willem Frederik Hermans - De God denkbaar, denkbaar de God
16. Willem Elsschot - Kaas
17. Geert Mak - Het ontsnapte land
18. Claudio Magris - Donau
19. Adriaan van Dis - Palmwijn
20. Charles den Tex - Code 39
21. Willem Frederik Hermans - Wittgenstein
22. HL Wesseling - Frankrijk in oorlog
23. Tom Holland - Rubicon
24. Charles Tilly - Europese revoluties, 1492-1992
25. Paul Preston - Een kleine geschiedenis van de Spaanse burgeroorlog
26. Jan Frans Verbruggen - 1302, opstand in Vlaanderen
27. Robert Kaplan - Balkanschimmen
28. J.A.A. van Doorn - Duits socialisme
29. Friedrich Nietzsche - De vrolijke wonderjaren
30. Macchiavelli - De heerser
31. Italo Calvino - De baron in de bomen
32. Italo Calvino - Als op een nacht een winterreiziger
.
De eerste vijf zijn voor mijn leesgroep
1. Stefan Brijs -De engelenmaker
2. Herman Hesse - Het kralenspel
3. Erik Vlaminck - De suikerspin
4. Ildefonso Falcones - De kathedraal van de zee
5. Fyodor Dostojevsky - Schuld en boete
6. Jacques Presser- De nacht der Girondijnen
7. Khaled Hosseini - De vliegeraar
8. Isabel Allende - Portret in sepia
9. Isabel Allende - Paula
10. Gabriel Garcia Marquez - De herfst van de patriarch
11. Plato - Politeia
12. Doris Lessing - Het gouden boek
13. Pascal Mercier - Nachttrein naar Lissabon
14. Willem Frederik Hermans - Ik heb altijd gelijk
15. Willem Frederik Hermans - De God denkbaar, denkbaar de God
16. Willem Elsschot - Kaas
17. Geert Mak - Het ontsnapte land
18. Claudio Magris - Donau
19. Adriaan van Dis - Palmwijn
20. Charles den Tex - Code 39
21. Willem Frederik Hermans - Wittgenstein
22. HL Wesseling - Frankrijk in oorlog
23. Tom Holland - Rubicon
24. Charles Tilly - Europese revoluties, 1492-1992
25. Paul Preston - Een kleine geschiedenis van de Spaanse burgeroorlog
26. Jan Frans Verbruggen - 1302, opstand in Vlaanderen
27. Robert Kaplan - Balkanschimmen
28. J.A.A. van Doorn - Duits socialisme
29. Friedrich Nietzsche - De vrolijke wonderjaren
30. Macchiavelli - De heerser
31. Italo Calvino - De baron in de bomen
32. Italo Calvino - Als op een nacht een winterreiziger
.
2sneeuwvlokje
Gelezen in 2009 :
1. Jacob Presser - De nacht der Girondijnen
2. Gabriel García Márquez - De herfst van de patriarch
3. Friedrich Nietzsche - De vrolijke wetenschap
4. Pascal Mercier - Nachttrein naar Lissabon
5. H.L. Wesseling - Frankrijk in oorlog
6. Doris Lessing - Het gouden boek
7. Geert Mak - Het ontsnapte land
8. J.A.A. van Doorn - Duits socialisme
9. Ian Mc Ewan - Zaterdag
10. Plato - Politeia
11. Adriaan van Dis - Palmwijn
12. Khaled Hosseini - De vliegeraar
13. Paul Preston - Een kleine geschiedenis van de Spaanse Burgeroorlog
14. JMG Le Clézio - Omwentelingen
15. Stefan Brijs - De engelenmaker
16. Giorgio Bassani - Achter de deur
17. Isabel Allende - Portret in sepia
18. Claudio Magris - Donau
19. Italo Calvino - Als op een winternacht een reiziger
20. Willem Frederik Hermans - De God Denkbaar, denkbaar de God
21. Charles Tilly - Europese revoluties
22. Herman Hesse - Het kralenspel
23. Hella Haasse - De tuinen van Bomarzo
24. Tom Holland - Rubicon
25. Jens Christian Grondahl - Virginia
26. Giles Tremlett - Spaanse spoken
27. Theo Thijssen - Schoolland
28. Niccolo Macchiavelli - De heerser
29. Tim Krabbé - De renner
30. David Mitchell - Nummer9droom, spannend, fantasie, goed, maar te veel verschillende verhaallijnen
31. Erik Vlaminck - Suikerspin, gaat over 4 generaties vlaamse kermisexploitanten, waarin de uitbuiting van een siamese tweeling centraal staat. Ontroerend boek dat vlot leest, een aanrader.
32. Charles den Tex - Code 39. Thriller in de financiële wereld. Redelijk goed met mooie beschrijving van Dubai waar het grootste deel van het verhaal zich afspeelt.
33. Helene Nolthenius - Duecento. Reis door 13e eeuws Italië.
34. Willem Frederik Hermans - Ik heb altijd gelijk Soldaat die terugkeert uit Indonesië met veel idealen waar op het einde van het boek niet veel van overblijft.
35. Willem Frederik Hermans - Wittgenstein filosofie
36. Kate Simon - Gonzaga, intriges rond een destijds machtige Italiaanse familie in Mantua. Interessant.
37. Sophie de Schaepdrijver - De groote oorlog
1. Jacob Presser - De nacht der Girondijnen
2. Gabriel García Márquez - De herfst van de patriarch
3. Friedrich Nietzsche - De vrolijke wetenschap
4. Pascal Mercier - Nachttrein naar Lissabon
5. H.L. Wesseling - Frankrijk in oorlog
6. Doris Lessing - Het gouden boek
7. Geert Mak - Het ontsnapte land
8. J.A.A. van Doorn - Duits socialisme
9. Ian Mc Ewan - Zaterdag
10. Plato - Politeia
11. Adriaan van Dis - Palmwijn
12. Khaled Hosseini - De vliegeraar
13. Paul Preston - Een kleine geschiedenis van de Spaanse Burgeroorlog
14. JMG Le Clézio - Omwentelingen
15. Stefan Brijs - De engelenmaker
16. Giorgio Bassani - Achter de deur
17. Isabel Allende - Portret in sepia
18. Claudio Magris - Donau
19. Italo Calvino - Als op een winternacht een reiziger
20. Willem Frederik Hermans - De God Denkbaar, denkbaar de God
21. Charles Tilly - Europese revoluties
22. Herman Hesse - Het kralenspel
23. Hella Haasse - De tuinen van Bomarzo
24. Tom Holland - Rubicon
25. Jens Christian Grondahl - Virginia
26. Giles Tremlett - Spaanse spoken
27. Theo Thijssen - Schoolland
28. Niccolo Macchiavelli - De heerser
29. Tim Krabbé - De renner
30. David Mitchell - Nummer9droom, spannend, fantasie, goed, maar te veel verschillende verhaallijnen
31. Erik Vlaminck - Suikerspin, gaat over 4 generaties vlaamse kermisexploitanten, waarin de uitbuiting van een siamese tweeling centraal staat. Ontroerend boek dat vlot leest, een aanrader.
32. Charles den Tex - Code 39. Thriller in de financiële wereld. Redelijk goed met mooie beschrijving van Dubai waar het grootste deel van het verhaal zich afspeelt.
33. Helene Nolthenius - Duecento. Reis door 13e eeuws Italië.
34. Willem Frederik Hermans - Ik heb altijd gelijk Soldaat die terugkeert uit Indonesië met veel idealen waar op het einde van het boek niet veel van overblijft.
35. Willem Frederik Hermans - Wittgenstein filosofie
36. Kate Simon - Gonzaga, intriges rond een destijds machtige Italiaanse familie in Mantua. Interessant.
37. Sophie de Schaepdrijver - De groote oorlog
3sneeuwvlokje
38. Isabel Allende - Paula - Mooi en aangrijpend boek, Aan het ziekbad van haar dochter die in coma ligt, vertelt Isabel Allende haar levensverhaal.
39. Jeroen Brouwers - Hélène Swarth haar huwelijk met Frits Lapidoth 1894-1910 - Beschrijving van het leven en huwelijk van een vergeten dichteres die in haar tijd succes had.
39. Jeroen Brouwers - Hélène Swarth haar huwelijk met Frits Lapidoth 1894-1910 - Beschrijving van het leven en huwelijk van een vergeten dichteres die in haar tijd succes had.
5sneeuwvlokje
40. Jef Geeraerts - Goud - Speelt in Antwerpen met terugblik op Congo in 1955 met chantage en moord.
Weer een goed boek van Geeraerts.
41. Steven Runciman - Siciliaanse vespers
42. Sebastian Haffner - Het verhaal van een Duitser - De schrijver vertelt hoe hij de jaren 1914 tot 1933 beleeft en geeft een hele scherpe analyse van de tijd. Eén van de beste boeken die ik gelezen heb.
43. Karen Armstrong - Boeddha - Goede levensbeschrijving.
44. Gudbergur Bergsson - De zwaan - Ijslands meisje wordt voor straf voor winkeldiefstallen enige tijd naar een boerderij gestuurd waar haar fantasie gevoed wordt door de mythe over de zwaan, het monster in het bergmeer. Leest vlot.
Weer een goed boek van Geeraerts.
41. Steven Runciman - Siciliaanse vespers
42. Sebastian Haffner - Het verhaal van een Duitser - De schrijver vertelt hoe hij de jaren 1914 tot 1933 beleeft en geeft een hele scherpe analyse van de tijd. Eén van de beste boeken die ik gelezen heb.
43. Karen Armstrong - Boeddha - Goede levensbeschrijving.
44. Gudbergur Bergsson - De zwaan - Ijslands meisje wordt voor straf voor winkeldiefstallen enige tijd naar een boerderij gestuurd waar haar fantasie gevoed wordt door de mythe over de zwaan, het monster in het bergmeer. Leest vlot.
6sneeuwvlokje
45. Robert D. Kaplan - Balkanschimmen een reis door de geschiedenis. Prachtig boek.
46. Helene Nolthenius - Moord in Toscane een monnik als speurder in de middeleeuwen. 2 detectives, goed geschreven.
47. Andreï Platonov - Tsjevengoer roman van een stad. Russische klassieker.
48. A. Den Doolaard - Oriënt-express. Speelt zich af in Macedonië - goed boek.
49. Fyodor Dostoyevsky - Schuld en boete - Moord op oude vrouw, woekeraarster, blij dat ik dit boek eindelijk eens gelezen heb.
46. Helene Nolthenius - Moord in Toscane een monnik als speurder in de middeleeuwen. 2 detectives, goed geschreven.
47. Andreï Platonov - Tsjevengoer roman van een stad. Russische klassieker.
48. A. Den Doolaard - Oriënt-express. Speelt zich af in Macedonië - goed boek.
49. Fyodor Dostoyevsky - Schuld en boete - Moord op oude vrouw, woekeraarster, blij dat ik dit boek eindelijk eens gelezen heb.
7sneeuwvlokje
50. Fernando Pessoa - Het boek der rusteloosheid. Dagboek.
51. Tom Holland - Perzisch vuur. Perzische oorlog tegen Griekenland, strijd om het westen. Leerzaam en uitstekend geschreven.
52. J.F. Verbruggen - 1302 Opstand in Vlaanderen. Guldensporenslag
53. Anna Enquist - De thuiskomst. Roman over het leven van de vrouw van ontdekkingsreiziger James Cook die haar vele kinderen en man overleeft en alleen achterblijft. Een meeslepend boek.
54. Italo Calvino - De baron in de bomen. Avonturenboek over een jongen die na een ruzie thuis in een boom klimt, er nooit meer uitkomt en van alles meemaakt. In twee dagen uitgelezen, grappig en onderhoudend.
51. Tom Holland - Perzisch vuur. Perzische oorlog tegen Griekenland, strijd om het westen. Leerzaam en uitstekend geschreven.
52. J.F. Verbruggen - 1302 Opstand in Vlaanderen. Guldensporenslag
53. Anna Enquist - De thuiskomst. Roman over het leven van de vrouw van ontdekkingsreiziger James Cook die haar vele kinderen en man overleeft en alleen achterblijft. Een meeslepend boek.
54. Italo Calvino - De baron in de bomen. Avonturenboek over een jongen die na een ruzie thuis in een boom klimt, er nooit meer uitkomt en van alles meemaakt. In twee dagen uitgelezen, grappig en onderhoudend.
8sneeuwvlokje
55. George Steiner – Grammatica van de schepping.
56. Ildefonso Falcones – De kathedraal van de zee. Historische roman die zich afspeelt in Barcelona. 650 pagina's, maar je blijft lezen.
57. Neil Ascherson – Zwarte Zee, Reis langs de belangrijkste plaatsen rond deze zee.
58. Kader Abdolah – De boodschapper, tweede boek dat ik van deze in Nederland wonende iranese schrijver lees, boeiend.
56. Ildefonso Falcones – De kathedraal van de zee. Historische roman die zich afspeelt in Barcelona. 650 pagina's, maar je blijft lezen.
57. Neil Ascherson – Zwarte Zee, Reis langs de belangrijkste plaatsen rond deze zee.
58. Kader Abdolah – De boodschapper, tweede boek dat ik van deze in Nederland wonende iranese schrijver lees, boeiend.
9sneeuwvlokje
59. Jef Geeraerts - De trap. Goede detective waarin een moord in Antwerpen wordt opgelost.
60. Dimitri Verhulst - Mevrouw Verona daalt de heuvel af. Oude dame die op haar leven terugblikt.
61. Junot Diaz - Het korte, maar wonderbare leven van Oscar Wao. Gaat over dominikaanse familie in Amerika. Goed.
62. Peter Hopkirk - Het gedroomde rijk een groot Centraal-Azië 1917-1942.
63. Annejet van Zijl - Sonny Boy. Prachtig verhaal over een onmogelijke liefde in de tweede wereldoorlog
64. Milo Anstadt - Servië en het Westen : een historische schets van Joegoslavië en de Balkan.
65. Erwin Mortier - Godenslaap. Bijna 100-jarige die haar levensverhaal vertelt. Erg boeiend.
66. André Brink - De bidsprinkhaan. Mooie Zuid-afrikaanse roman waarin feiten en mythen door elkaar verweven zijn.
67. Frank Westerman - Ararat. Bergbeklimming.
68. Ulrich J. Libbrecht - Oosterse filosofie, een inleiding.
60. Dimitri Verhulst - Mevrouw Verona daalt de heuvel af. Oude dame die op haar leven terugblikt.
61. Junot Diaz - Het korte, maar wonderbare leven van Oscar Wao. Gaat over dominikaanse familie in Amerika. Goed.
62. Peter Hopkirk - Het gedroomde rijk een groot Centraal-Azië 1917-1942.
63. Annejet van Zijl - Sonny Boy. Prachtig verhaal over een onmogelijke liefde in de tweede wereldoorlog
64. Milo Anstadt - Servië en het Westen : een historische schets van Joegoslavië en de Balkan.
65. Erwin Mortier - Godenslaap. Bijna 100-jarige die haar levensverhaal vertelt. Erg boeiend.
66. André Brink - De bidsprinkhaan. Mooie Zuid-afrikaanse roman waarin feiten en mythen door elkaar verweven zijn.
67. Frank Westerman - Ararat. Bergbeklimming.
68. Ulrich J. Libbrecht - Oosterse filosofie, een inleiding.
10Carolien70
Sonny Boy vond ik ook heel mooi!
11sneeuwvlokje
69. Paul Verhaeghen - Omega Minor, mooi werk met verschillende verhaallijnen.
70. Per Olov Enquist- De reis van de voorganger, biografie
71. Roisin MacAuley - Mijn ierse dochter. Goed verhaal over adoptie.
72. Etienne Van Heerden - Het zwijgen van Mario Salviati. Mythisch zuid-afrikaans boek.
73. Christopher Janaway - Schopenhauer
74. Harry Mülisch - De ontdekking van de hemel, goed maar ik had er grotere verwachtingen van.
75. Friedrich Nietzsche - Ecce homo
76. Patricia Highsmith - Ripley, een man van talent, goed misdaadverhaal
Ik heb de 50 boeken uitdaging gehaald en wens jullie een gelukkig nieuwjaar.
70. Per Olov Enquist- De reis van de voorganger, biografie
71. Roisin MacAuley - Mijn ierse dochter. Goed verhaal over adoptie.
72. Etienne Van Heerden - Het zwijgen van Mario Salviati. Mythisch zuid-afrikaans boek.
73. Christopher Janaway - Schopenhauer
74. Harry Mülisch - De ontdekking van de hemel, goed maar ik had er grotere verwachtingen van.
75. Friedrich Nietzsche - Ecce homo
76. Patricia Highsmith - Ripley, een man van talent, goed misdaadverhaal
Ik heb de 50 boeken uitdaging gehaald en wens jullie een gelukkig nieuwjaar.
Únete para publicar